9/20/2009

Riksdagskandidater som säger nej till FRA och IPRED

Vi är nu en växande skara centerpartistiska riksdagkandidater runt om i landet som säger nej till FRA och IPRED och kommer att driva en tuffare linje i integritetsfrågorna - detta är givetvis mycket bra. Genom denna tydlighet tvingas även övriga kandidater bekänna färg och vi sänder även en tydlig signal till partiledningen och Alliansregeringen att vi inte har släppt dessa frågor utan att motståndet är kompakt på gräsrotsnivån. Detta är politik på riktigt där din röst avgör!

Min riksdagskandidatur i Stockholms stad annonserades i detta inlägg: Jag kommer att rösta emot FRA, IPRED och Datalagringsdirektiv m.m.

Fler kandidater som tydligt driver dessa frågor är Tim Svanberg (som bistått med delar av denna lista ) Hanna Wagenius, Centeruppropets Erik Hultin, CUFs ordföranden Magnus Andersson, Magnus Persson och Johan Pettersson och vi blir fler hela tiden...

Jag tror även att mina medtävlare i Stockholms stad Elisabeth, Abir och Helen är inne på samma linje.


PS/Som marknadsliberal kandidat skule jag även gärna se en fungerande marknadslösning som både tillgodoser upphovsrättsinnehavarnas intressen och konsumenternas - musikindustrin verkar dock motarbeta en fungerande lösning och kan behöva en politisk blåslampa. HAX rapporerar mer om detta. /DS