10/19/2009

Centerpartiet tar debatten med SD

Så lättar då Jimmie Åkesson lite på förlåten i en debattartikel i Aftonbladet som jag tidigare idag kommenterade på min nya blogg.

Stockholmscenterns ordförande Per Ankersjö gör en bra sammanfattning av läget när han skriver:

Det här har vi väntat på länge. Att Sverigedemokraterna ska komma ut som det främlingsfientliga parti de är. Ett parti med en kärna av hat riktad mot människor som är olika, en tunn yta av populism och total avsaknad av någon djupare samhällsanalys.Det krävdes ett totalt misslyckande i EP-valet i somras för att de skulle bli så desperata att de klev ur garderoben. Deras tidigare subtila främlingsfientlighet nådde inte fram till målgruppen, missnöjda socialdemokrater. det krävdes en stor trumma och en stor kanon.Idag kom tydliggörandet i form av en debattartikel i Aftonbladet. Jimmie Åkesson är med i debatten, han bjöd upp alla till dans och de tackade slutligen ja. Jag tycker att det är rätt att ta debatten. Troll spricker i solsken. Nu gäller att ta debatten rätt också, så att SD inte kan rida på ett martyrskap, vara "ensamma sanningssägare" eller hur man nu vill uttrycka det.Lyssna. Sedan sakliga argument som exponerar den obehagliga kärnan i SD:s politik.

Kommentatorsfältet till Pers blogg kommer säker att gå varmt efter detta, vi får se om det blir över hundra inlägg som hösten 2007 på Kungsholmscenterns blogg och mitt tidigare inlägg på politikerbloggen det verkar dock som om SD numera ser mig som evigt förtappad och inte längre finner anledning att kommentera mina inlägg - om det är en bra eller dålig utveckling kan man ju ha olika uppfattning om...

Läs även kommentarer från Martin, Johan, Nermin, Stina, Anders, Fredrik, Gustav, Abir, Abir, Abir, Christer, Erika och Helen. Dessutom mycket bra att Maud tar debatten med SD:s Jimmie Åkesson imorgon.